Képzeld el egy pillanatra, hogy a gardróbod ajtaját kinyitva ruháid hirtelen életre kelnek, és elkezdenek beszélni hozzád. Képzeld el, hogy mindegyik darabnak megvan a saját egyedi hangja, amivel kifejezi érzéseit és gondolatait. Mi lenne az első, amit mondanának?
Az egyik ruhadarab talán azt mondaná a többieknek, hogy: „Láttátok már azt a farmer dzsekit? Mindenki azt hordja mostanában, és a viselője mindig magabiztosabbnak tűnik benne!” Míg egy másik ruha örömmel kiáltaná, hogy: „Nézzétek meg azt a gyönyörű estélyit! A viselője mindig ragyog benne, és olyan elegánsnak tűnik!”
A fenti elképzelés talán túlzottan fantáziadúsnak tűnhet, de valójában nem annyira távoli a valóságtól, mint gondolnád. A ruhák, amiket a gardróbban tárolsz, valójában kommunikálnak veled és másokkal minden nap. Azonban ehhez először is meg kell értened az üzenetüket és a mögöttük rejlő jelentéseket.
Ruhák, mint kommunikációs eszközök
Az öltözködés sokkal több, mint csupán a testünket melegebben tartó, vagy divatos darabok viselése. A ruhák a személyiségünket és az értékeinket is tükrözik. Ahogy a gardróbunkban található ruhadarabok között válogatunk, valójában egyfajta üzenetet közvetítünk a világ felé. A színek, a szabások, a minták és a textúrák mind-mind részei annak az üzenetnek, amit a külvilág felé sugárzunk.
A stílusod üzenete
Az üzleti világból ismert kifejezést, az énmárkát, helyezzük más fókuszba, mégpedig a hétköznapi életbe. Énmárkád üzenete olyan, mint egy személyes védjegy, amely azt mutatja be, ki vagy, és mi a küldetésed az életben. Ez az üzenet meghatározza, hogyan érezhetnek mások velünk kapcsolatban, és milyen benyomást keltünk. Ha nem vagyunk tudatában az énmárka üzenetünknek, akkor az öltözködésünk is kaotikus lehet, és zavaros üzenetet közvetíthet a külvilág felé.
A stílus-önismeret Fontossága
Ahhoz, hogy tudatos stíluskommunikációt használjunk, először is meg kell ismernünk önmagunkat. El kell gondolkodnunk azon, hogy kik vagyunk, milyen értékeket képviselünk, és mi az, amit másokkal meg szeretnénk osztani. Ezután már könnyebb lesz kiválasztani olyan ruhadarabokat, amelyek tükrözik az énmárka üzenetünket.
Hogyan alakítsuk ki stílusos és önazonos énmárkánkat?
A stílusod és az énmárka üzeneted összehangolása nem jelenti azt, hogy minden nap ugyanolyan ruhákban kell járnod, de ha szimpatikus a gondolat nyugodtan építs magadnak egy kapszula gardróbod. Gondolj csak Steve Jobs-ra, és azonnal beugrik a fekete garbó. Ha te ennél több lehetőségre vágysz a ruhatáradban, akkor olyan darabokat válassz, amelyek összhangban vannak a személyiségeddel és az értékeiddel. Például, ha aktív életmódot élsz, és a fenntarthatóság fontos számodra, akkor olyan ruhadarabokat választhatsz, amelyek környezetbarát anyagokból készültek.
A színek is fontosak. A meleg, élénk színek dinamizmust és energiát sugároznak, míg a hűvös színek nyugalmat és eleganciát közvetítenek. Válaszd a színeket olyan módon, amelyekkel kifejezheted a saját stílusodat, és az énmárka üzenetedet.
Tehát, ha a gardróbod vagy a ruháid valóban beszélni tudnának, milyen üzenetet közvetítenének rólad? Ne hagyd, hogy a stílusod véletlenszerűen alakuljon ki. Ismerd meg önmagad, és hozz tudatos döntéseket a ruhák kiválasztásában. Az öltözködés egy olyan eszköz, amellyel kifejezheted az énmárka üzenetedet, és erősítheted a stílus-önismeretedet. Az igazi stílus nem csak a külsődön, hanem azon keresztül is ragyog, hogy ki vagy valójában.
Ha tetszett a cikk, olvasd el ezeket is:
- Öltözködés és önazonosság: Hogyan leszel megjegyezhető és hiteles a ruháidban?
- Stílustanácsadó titkok: Így szabadulj meg az unalmas farmer-póló kombótól 5 egyszerű lépésben
- Engedd el a régi ruháid, és állj bele az új életedbe!
Fotó: karrastock.gmail.com